PPP-Zorg en NCZ
Een sterke combinatie voor de toekomst.
NCZ (Netwerk Client en Raad Zorg) heeft twee pijlers: belangenbehartiging van de leden en opleiding en training via de Academie voor cliëntenraden. Met ingang van 1 november neemt PPP-zorg de uitvoering van het cursusaanbod van de Academie voor haar rekening. Als klant merk je vooral dat het trainer/coach arsenaal wordt uitgebreid met de ervaren trainers van PPP-zorg, waarmee het voortbestaan van de trainingen ook in de toekomst is geborgd. Marika Biacsics blijft voor de leden het aanspreekpunt.
De PPP Podcast Veiligheidsdenken ook wel Safety 2 genoemd.
Vandaag praten we over het nieuwe veiligheidsdenken en de vragen die mensen hebben.
Klantendag PPP-zorg en Symposium Leren met Lef en Liefde van calamiteiten i.s.m Medirisk.
Op 11 november vindt de jaarlijkse klantendag van PPP-zorg weer plaats in VRIJ te Culemborg. Als je je als vast klant van PPP-zorg nog niet hebt ingeschreven, stuur dan een mailtje naar lizette.borghuis@ppp-zorg.nl!
Na de zomervakantie gaan organisaties in de ouderenzorg weer richting de verplichte uitvraag PREM Wijkverpleging en de Totaalscore Clientervaring voor Verpleeghuiszorg.
Wist u dat PPP-zorg u met beide uitvragen kan ondersteunen en eventueel geheel kan ontzorgen?
Neem vrijblijvend contact met ons op om samen de mogelijkheden te bespreken, wij staan voor u klaar!
Telefoon: 085 066 0296 (toets 1)
Mail: info@ppp-zorg.nl
Sinds juni 2022 begeleidt PPP-Zorg het Safety-II proces bij calamiteiten in een GGZ instelling. Dit is een volstrekt nieuwe ontwikkeling. Safety-II is een nieuwe benadering van calamiteiten, het bekijkt patiëntveiligheid anders dan we gewend zijn. Een nieuwe benadering van calamiteiten is nodig om een aantal redenen:
Lees in het artikel verder
De kernwaarden van je organisatie zijn prachtig, er is vaak lang over nagedacht. Maar als je medewerkers ze niet kennen en voelen, zijn ze eigenlijk waardeloos. Jammer want ze kunnen zo’n stevige fundering zijn van je dienstverlening. Ik zie heel vaak dat medewerkers geen idee hebben wat de kernwaarden zijn. Laat staan dat ze deze toepassen in hun werk. Een gemiste kans. Naast dat het voor de uitstraling van je organisatie goed is, kunnen waarden ook enorm helpen om de samenwerking binnen teams te verbeteren.
Lees in het artikel verder
Praktijkervaringen van 3 PPP klanten over de Kwaliteit Verbeter Cyclus: ’t Anker, Ruitersbos en Zonnehuis groep Ijsselvecht. Trots op Annieke!
Trots! Eind januari hebben we succesvol de ISO 9001:2015 certificeringsaudit van CIIO doorlopen. Dit betekent dat het eigen kwaliteitsmanagement systeem goed functioneert en dat we formele patient ervaringsonderzoeken, zoals PREM kunnen aanleveren bij data verwerkingspartijen, zoals Zorgkaart NL, Mediquest en meer!
Linnean organiseerde een webinair over Waarden gedreven Zorg, oud collega Marieke de Boer sprak hier over.